nuffnang

Sunday, November 22, 2009

-aku yang sendiri-

Bagaimana hendakku mulakan dengan segala-galanya... Tidak seperti malam-malam sebelumnya,..aku ditemani tawamu,..kata-kata manismu,.dan segala suka duka denganmu,.. Bagaimana ia bermula, tidaklah seperti yang ku harapkan akhirnya,.. Kau pergi tanpa kata,.. Tidak ku sangka begini jadinya, namun terpaksa ku terima..

Aku masih dibayangi dengan hidup semalam. Dimana pada ketika itu, aku tengah bergayut denganmu melalui telefonku. Dan semalam mengingatkan aku pada dirimu... Dirimu yang sentiasa aku cintai dan sayangi selalu... Semalam jua aku bermain dengan imaginasiku, kau memelukku erat dalam tidurku... Bahagianya aku pada ketika itu...

Aku masih mengira hari-hari berikutnya dimana aku akan ketemu denganmu. 14 hari lagi sayang,..namun semua itu kini sia-sia,.. Aku kini bagaikan bermimpi di siang hari,.. Aku kecewa dengan angan-anganku sendiri,.. Bayangkan aku sentiasa bermimpikan menemanimu sepanjang kau berada di sini,.. berpegang tangan denganmu sepanjang masa, dan kau membelai rambutku di mana jua,..Alangkah indahnya masa itu,..tak dapatku luahkan dengan kata-kata...

Dan kini,..semua itu tiada lagi,..Hanya satu impian yang tak pasti!! Aku kini bersendiri,.menemani malam-malam sunyi dan sepi,.. Dan kini,..aku menyedari,..kau memang benar-benar tiada lagi,.. Biarkanlah aku di sini,..melayari hidup yang tak kesampaian ini,.. Dan kini,..aku ditemani,..insan yang kusayangi,..yang masih tidak mengerti apa makna hati ini,..

Terima kasih kerna kau sanggup biarkan kami hidup begini,.. Menganyam cinta abadi,.menunggu hati mati,..dan tersungkur di sini,.........

No comments: