nuffnang

Friday, November 4, 2011

Cinta Merah ... (1/7) .... Kerusi Kosong ...



Sewaktu aku melangkahkan kaki memasuki kedai kopi, aku terpandang dia sedang duduk di tempat biasanya sambil menatap suratkhabar. Di atas meja, secawan air yang wap panasmasih kelihatan naik ke atas, dompet yang berwarna kuning langsat serta iphone terletak bersebelahan sepinggan kueh tiaw goreng yang belum di sentuh.

Berpakaian sederhana dengan blaus berlengan pendek berwarna putih serta bercelana hitam di tambah rantai manik yang berwarna warni, dia kelihatan sungguh anggun. Rambutnya tebal hitam pekat berkilau diikat rapi menampakan lehernya yang jinjang. Matanya yang sedikit besar dan di warnai cokelat gelap menatap terus suratkhabar di tangan tanpa terusik oleh bunyi riuh orang sekeliling. Bibirnya merah umpama merahya sang mawar yang tersenyum riang menerima sapaan sang mentari di waktu pagi. Pipinya yang gebu itu bertambah menarik dengan sedikit kemerahan. Sesekali kelihatan tangannya diangkat, dengan jari telunjuk dia menolak anak rambut yang terjuntai di depan dahi. Kueh tiaw dan air menunggu untuk di jamah... aku terkenangkan saat itu, saat yang telah berbulan lamanya berlalu..



Tetapi kini tempat yang sering didudukinya kosong. Tiada lagi dia, gadis yang aku kagumi. Malah setiap pelanggan yang hadir juga seolah olah menanti kehadiran dia. Kerusinya di biarkan kosong kerana itu adalah tempatnya dan tak seorang pun yang mahu memikirkan sebaliknya.

Aku , aku datang kemari dengan satu harapan. Harapan untuk melihatnya. Harapan untuk menunaikan janjiku kepadanya. Harapan untuk menjadi sebahagian dari dirinya. Aku datang kemari sekali lagi, seperti hari hari kelmarin, kerana aku sangat merinduinya. Saat pertama aku melihatnya di bulan February itu, sebahagian dari diriku telahpun menjadi miliknya.



.. Cinta Merah .. (2/7) .. secawan kopi ...


.. Cinta Merah ,, (3/7) .. gaun cantik ...

... Cinta Merah ... (4/7) ... sarung Batik dan Tali Leher ...

Cinta Merah .. (5/7) .. aku cinta kamu lebih...

Cinta Merah .. (6/7) ..cincin berlian..

4 comments:

Anonymous said...

mcm pernah ku baca..tp di mana ya??hihihi..tringat crita tok 2 taun lepas..re-edit kah bro?tak sbr mnunggu episod strusnya..
urs truly..eva :)

Unknown said...

bukan re edit .. di translate ... thanks sebab membaca..

Anonymous said...

i see..hehehe..keep it up bro..i always appreciate what ppl wrote for their stories.. :)

Unknown said...

aku tak jemu membacanya biarpun berkali kali..