nuffnang

Thursday, November 24, 2011

Cinta Merah .. intermission...



Jutaan terimakasih aku buat semua yang membaca siri Cinta Merah terutama kepada yang telah mengikuti siri ini dari awal lagi dan yang telah memberi komen serta menyertai tapak blok ini. Terimakasih juga buat mereka mereka yang menolong mempromosikan cerita serta blog ini. Terimakasih kepada yang menjadi sumber ilham ku .

Tujuan aku tiada lain selain berkongsi satu cerita yang telah lama terbina dalam dunia khayalan aku . Cerita yang dulu juga pernah aku ceritakan kepada seseorang yang teramat rapat dan bermakna dalam hidup aku. Dan kini aku taipkan setiap satu huruf yang kurangkaikan menjadi ayat untuk tatapan semua.

Aku telah menerima pujian , aku juga menerima kritikan tapi setakat ini aku amat bersyukur kerana tiada kata nista benci ataupun kutukan yang di lemparkan kepada aku. Mungkin kerana pembaca tahu atau lebih mudah jika aku katakan , kejujuran dan keikhalasan aku dalam membicarakan setiap perkataan yang terhasil dapat di rasai. Mungkin juga, aku yang terlepas baca sekiranya ada kata kata yang kurang enak di tuju untuk diri aku. Apa pun alasannya, aku gembira dan bangga dengan apa yang telah di sampaikan kepada aku.



Seperti yang di rencanakan, Cinta Merah telah menjangkau episode ke 6 daripada 7 episod kesemuanya, bermakna, episode terakhir akan muncul. Bagi yang mengikuti sudah pasti tahu yang Tina hadir dalam hidup Daniel pada saat yang tak Daniel duga namun tidak di jangka Tina kemudiannya keseorangan. Aku sendiri mempunyai penghujung ceritanya, beberapa kawan aku juga tahu kesudahannya namun banyak pamdangan yang aku terima bagaimana cerita ini harus di tamatkan. Kebanyakan mereka mahukan satu cerita yang berakhir dengan kebahgiaan. Kebahgiaan dan kegembiraan, sememangnya, diidamkan oleh manusia. Tapi kenyataan, tidak semua yang kita rancang akan terjadi, panas pun kadaang kadang tak sampai ke petang. Dalam soal Tina, aku punya kuasa samada menjadikan impian Daniel dan Tina satu kenyataan atau sebaliknya. Sebagai pengarang Cinta Merah, aku mempunyai hak untuk mengukir hidup Daniel dan Tina. Tetap pandangan pembaca aku pertimbangkan dan hargai.

Ada di antara pembaca menyatakan mereka tahu apa yang Tina alami, kesakitan yang Tina tanggung, Kekecewaan yang harus Tina hadapi kerana mereka juga pernah mengalaminya, b iar aku tegaskan disini, karya aku ini adalah 100% hasil dari taipan jariku yang menurut pemikiran aku serta kata hati aku. Tiada langsung berkaitan dengan kehidupan orang lain mahu pun yang masih hidup ataupun yang telah mati. Sekiranya ada persamaan pada nama, watak atau kisah hidup seseorang maka itu cuma satukebetulan .
Perlu aku ingatkan sekali lagi bahawa cerita ini satu rekaan, satu khayalan dan satu dongengan. Maka sekiranya secara tak sengaja aku tersentuh soal politik, agama ataupun bangsa sehingga membuat pembaca tersinggung, maafkan aku kerana itu bukan niat aku. Aku sekadar bercerita dengan cara yang aku fikirkan terbaik. Hakikatnya, aku berkongsi dongeng bukan berkongsi pengalaman.

Akhir kata, aku terbuka dengan setiap teguran , komen serta kritikan, mungkin kelak boleh ku jadikan rujukan jika ada kelapamgan untuk aku menulis lagi.
Apa yang telah dan akan terjadi kepada Tina,… kemana Daniel … persoalan yang akan terjawap dalam episode terakhir Cinta Merah . Aku menulis sekadar hiburan sebagaimana niat aku juga untuk menghibur kalian. Terimakasih.

5 comments:

Temporary said...

Wow mesti bestkan...Qaseh singgah ni...

saifulfromslim said...

saya singgah n follow me ok...then i follow u back

T-ara Arzeillia said...

x sabar tggu endingnya..

Unknown said...

:)

Anonymous said...

hai,..
i'm mea,..n i know,.. u still remember me..
apapun,.aku nyukong nuan ari jauh...
mea,..miya,..myea..