nuffnang

Tuesday, April 5, 2011

.. kejamkah aku ..

.. setelah sekian lama aku memendam rasa .. sunyi kasih merah tanpa bicara hati .. tampil aku dengan perasaan yang bergelora, jiwa berkocak .. rungsing di kepala .. apa perlu ku luahkan apa yang terbuku .. cuma nanti, aku takut aku menbicarakan sesuatu yang tak sepatutnya dan menggores hati kamu .. luka yang bisa berdendam ..

.. maafkan aku kerna mengelak ketika saat kamu amat memerlukan aku.. saat kamu inginkan teman untuk memujuk perasaan kamu .. maafkan aku , aku tiak mampu menolong kamu dengan apa jua cara yang kamu mohon .. aku tidak sanggup mendengar rintihan keruan hati kamu .. aku juga insan .. lemah .. aku tak mampu membendung hati , aku tidak tahan .. hancur hati aku mendengar kamu di perlakukan tanpa kerelaan kamu .. sakit kamu , sedih kamu , bisa mencengkam jiwa aku .. dan aku takut aku tersungkur kala menyelamatkan mu menyebabkan kita berdua lemas ... dan bagi aku , itu bukan sesuatu yang benar walau aku menginginkan ..

.. luka parut yang kamu tinggalkan di hati aku masih jelas kelihatan walau masa telah memberhentikan darah pedih mengalir ... aku kini mulai senang dengan kehidupan aku tanpa kamu .. walau sesaat dua wajah kamu .. bicara kamu terlintas di minda .. dan ketika itu datang , aku akan sujud mengalah pada takdir .. tunduk pada suratan yg tertulis ..

.. apa yang kamu mahu aku lakukan ..? tidak mungkin aku biarkan diri aku , batin aku terseksa seperti mana pernah berlaku .. kamu ingat pada mimpi yang pernah kita lewati .. angan angan yang pernah kita rencanakan .. sedarkah kamu , aku sakit .. sakit kerna kehilangan permata yang aku hargai .. sakit tatkala memandang permata yang dulu satu masa di hujung jari kita terpisah oleh bingkai kaca yang menghalang .. mata memandang keindahan , hati mengganggumi kecantikan tapi mulut tidak bisa memuji dan jari tidak bisa menyentuh ..

.. aku kecewa .. sungguh .. tapi biarkan aku terus begini ..

.. sekali lagi .. maafkan aku .. aku tidak bisa merapati kamu seperti mana yang kamu inginkan ..

No comments: