nuffnang

Wednesday, July 6, 2011

.. biarkan aku jatuh cinta lagi ...


jatuh cinta lagi...??? biarkan .. biarkan aku jatuh cinta lagi .. aku juga manusia ..lelaki tulen ... punya jiwa.. punya nafsu seperti juga lelaki lain .. sedangkan adam juga bisa memungkiri janjinya .. apatah lagi aku yang cuma manusia biasa tega dengan keinginan naluri ku ..

aku mahu di belai .. aku juga mahu membelai ..
aku mahu di bermanja.. di sayang dan menyanyangi ..
aku mahu hidup aku mahu punya matlamat .. perbuatan aku mahu punya tujuan ..
aku mahu keriangan bertakhta .. kegembiraan bersemi ..
aku mahu menari walau dalam hujan lebat ...
aku mahu menyanyi pada bulan malam gelap ..
aku mahu senyum dan ketawa pada pohon yang bergoyang ..
yang tak pernah jemu di sapa angin bayu ..
pada pasir .. aku mahu tunduk dan ceria
walau berjuta kali di tampar ombak.. beralih namun tetap setia menanti ..
aku mahu itu .. aku mahu apa semua orang mahu ..

tapi .. benarkah aku telah jatuh cinta lagi?..
pada wajah menarik bujur sirih ..
pada rambut lebat hitam gelap panjang berseri ..
pada mata bulat dihias warna cokelat cerah ..
pada bibir merah senyum manis menawan ..
pada kata yang dilafazkan beriring suara merdu umpama tersemat buluh perindu ..
pada sentuhan lembut kulit halus sutera ..
aku jatuh cinta pada semua ini .. jatuh cintakah aku ..

atau aku cuma berkhayal dan terkenang saat aku bersama kamu? ..

andai aku telah jatuh cinta lagi ..
izinkan aku ...
untuk mencintai orang lain ...
izinkan aku ...

No comments: