nuffnang

Monday, July 20, 2009

~Tentang Dia~

Fikiran ku kosong sepertimana hati dan perasaan ku. Aku hanya mampu mengalir air jernih itu,. Aku sama sekali tidak menyangka semua itu berlaku dengan pantas sekali.

Dan : Hello
Tina : Hello,kat mana..?
Dan : Kat office lagi
tINA : Bukan kata tadi nak balik
Dan : Belum lah..
Tina : Kenapa..?
Dan : Belum,.belum lah!! Apa hal..?

Ya Tuhan ku,..Dan tak pernah begini terhadapku.. Aku terkejut,.. Kenapa lah dengan dia nie..? Takkan kerna sekeping gambar Dan marah seklai.. Tak mungkin Dan seorg yang begitu.. Dan yang ku kenali beberapa bulan yang lalu mudah tertekan hanya kerna sekeping gambar yang ku pinta.. Aku tak tau apa nak buat,.. Aku terluka dengan perbuatan Dan..

Tina : Ok lah kalau awak boleh tanya saya macam tu..(pap!!1) Telefon ku letak dengan kasar sekali..

"Dan kenapa kau buat aku macam nie..? Kenapa..? Sedangkan kau tak pernah betanya pun kenapa aku kol dirimu walau berapa kali pun sebelum ini.. Kenapa hari nie,..kau bukan Dan yang aku kenal.. "rintih hati ku.. Aku hanya mampu mengalirkan air mata. Aku nekad hari ini tak ingin menjawab sebarang panggilan dari Dan. aku masih terluka... Kalau sebelum ini hati ku keras2 kerak nasi.. Tapi,..aku kena bertegas,. Aku ingin bertegas kepada nya yang aku tak ingin dia berbuat begitu lagi @ aku yang akan terseksa.. Dan pernah berjanji akan menyayangi ku. Dan jua pernah berjanji tidak akan melukai ku..

Aku yang silap sebenar nya.. Salah membuat pertimbangan..Salah dalam segala gala nya.. Walau Dan bersikap begitu, aq seharus nya mengalah.. Dan kan tengah tertekan.. Aku kena memahami nya bukan..? arg!!...aq tak tau nak buat apa lagi.. Aku pun terluka.. Ia tak lah sebesar mana pun,.namun mampu membuatkan aq menitiskan air mata..

Hati,.tabah kan lah hati mu.. Fikiran kau dah mula bertambah,..kau kena tenangkan diri mu.. Walau pun ia seksa mana pun,..kau kena tabah Fikiran.. Dan,.aku sayangkan diri mu.. Kalau diberi pilihan,.aku tak ingin jauh dari mu,.walau seminit,.walau sesaat,.apatah lagi sejam dan beberapa lama nya.. Aku tau kau jua begitu.. Aku ingin kau tau Dan,..aku jua merasakan perkara yang sama..

Tiffany Denise ..

No comments: