nuffnang

Friday, September 25, 2009

... diari untuk dia ... hari ke tiga ...

Betapa aku merindui dirinya … tiada sepatah kata pun yang aku terima sejak sekembalinya ke kampung halaman. Mungkin aku tau apa sebabnya tapi aku lebih rela mengandaikan dirinya sukar untuk menyampaikan sebarang berita kerana talian telekomunikasi yang kurang elok .

Kerja yang ku lakukan terhadap bilik tidurku dah siap. Setalah 2 malam aku tidur di ruang tamu , malam ini aku akan melenakan diriku di kamar ku yang berwajah baru.. bilik ku yang ku cat dengan warna hijau muda serta kuning tanah ini ku rasakan aman . tambahan .. cadar dan sarung bantal yang baru ku cuci .. tambah menyerikan bilik ku.. alangkah baiknya jika dia dapat melihat bilik ku ini .. aku pasti dia akan berbangga dengan hasil kerja ku ini… aku lakukan kerna dia ..

Petang tadi aku sempat merehatkan tubuhku.. dan sempat aku di jamah mimipi. Aku tidak pasti tapi ternyata dalam mimipi ku , aku berada di satu tempat yang asing.. yang menenamaniku adalah Adik Lina .. memimpin tanganku … aku tidak menjumpai apa yang aku cari tapi kehadiran Adik Lina dalam mimpiku cukup membuat aku gembira ..

Bagaimana harus aku gambarkan pada dirinya rindu ku yang membuak.. tak tertahan rasanya aku membendung kerinduan yang kian memuncak .. tapi demi dia aku harus berusaha .. aku harus bersabar .. aku harus memendam rasa .. aku tak mahu tertewas hanya kerna rinduku .

Pengalaman mengajar aku untuk terus menentang perasaan .. melawan kekosongan .. hidup aku mempunyai matlamat .. hidup aku mempunyai tujuan .. setelah bertemu dia ..
Aku tetap kekal dengan pendirian ku .. tidakkan goyah sayangku padanya hanya dengan prasangka ku .. aku tetap sayangkannya …

Jam 11.29 malam ..

No comments: