nuffnang

Thursday, September 3, 2009

.. aku cinta padanya ..

Love’s hurt !!! that what they say. Love is beautiful and pure , the others might think. Whatever it is .. still it is Love. I felt both. It is hurt when you really miss someone that you love. I have been in the situation when my love has gone for two days. It has hurt so much that I could no longer see another sunrise or hear another thick of the clock.

There she was, once she was here, looking at my face, smiling at me, rubbing skins and touching hands, talking , giggling, those were the happy moments.

Then she was no more, thinking about her with someone else , in some place, looking at another man’s face, smiling , talking, giggling, in another man’s presence was the most excruciating pains I could no longer bear, not for another day, not for another hour, minute or even second. But the thought of she is suffered more than me has kept me going.

The Love I have for her had me survived the suffering and endured the pain. In faith. I believe that she , in her awake or in her dream that I am always in her mind.

Peritnya, pedihnya, sakitnya bila ditinggalkan sendiri tanpa mengetahui apa yang akan terjadi. Tanpa sebarang kata ransangan , tanpa sebarang ucapan selamat tinggal, tergantung tidak bertali, tak tau kemana harus melangkah.. meraba dalam gelap. Berpandukan kasih sayang, kepercayaan terhadap cinta , hanya itu yang dapat di jadikan papan tanda namun kemana tujunya masih lagi belum begitu jelas.

Tidak adil jika dia kusalahkan, tidak juga takdir yang perlu aku marahkan. Hati begitu rapuh, begitu mudah patah .. kekecewaan hadir tanpa aku sedari. Kerinduan yang memuncak menjadikan aku leka pada kehidupan , pada dia.. cemburu ! pembunuh cinta! Itu yang harus aku elak .. tapi jiwa tetap memberontak kerana tidak mungkin aku tidak cemburu kerana aku sayangkan dia. Tidak mungkin aku tidak cemburu kerana dia seharusnya milik orang lain sebelum aku?

Mungkin hati, perasaan , jiwa nya telah aku miliki. Tapi haruskah itu mencukupi? Perlukah aku berbangga hanya kerana itu? Matanya? Rambutnya?harumnya?tubuhnya? milik siapa? Aku pasti bukan milik ku lagi .. kasih sayangnya, cintanya .. milik ku tapi kehadirannya di sisiku perlukah di perbataskan ?

Pernah katanya.. aku tidak mahu berkongsi sayang!!! Aku sayangkan mu .. aku juga sayangkan dia .. katanya pula.

Love is HURT!!! I can hold the pain as long as she still love me ..

How beautiful is Love? As beautiful as the morning roses. As pretty as the full moon in the mid of June. As divine as the sun that shine bright upon god’s creation. As colorful as the bridge on rainbow. It fills the empty spot in your heart with sweet rhythm. Put a smile on your face. Bringing joys to life as the rains pour it waters to the plant and keep it alive.

Cintaku indah. Hadir dirinya menjadikan hidupku berubah. Kesanggupan dia mengisi kekosongan hati ini membuat aku sempurna. Kasih sayang diluahkannya telah memeriahkan jiwa ini yang telah lama tandus.

Aku cintakan dia ! aku pasti dan aku yakin dengan perasaan aku !

Biar aku susun setiap huruf manjadikan kata madah indah untuk ku syairkan cintaku padanya namun tidak mungkin itu cukup untuk memuji dirinya yang sebegitu sempurna bagiku. Ku himpun segala alat muzik dan ku cipta irama agung untuk persembahkan padanya namun tidak mungkin juga menyamai keindahan namanya yang tepahat di hatiku. Di setiap penjuru dunia ku petik bunga bunga mekar segar , kugubah menjadi karya terindah tapi tidak mungkin itu dapat menghiasi dirinya yang sedia cantik mekar di taman cintaku.

Tiada syair .. tiada irama .. tiada gubahan.. yang dapat ku hadiahkan padanya kerana dialah syair, irama dan gubahan dalam hidupku.

Aku rindukanya setiap masa .. dalam jagaku .. dalam lenaku …

Aku dambakan kasihnya …

Aku dahagakan cintanya.. .

Aku impikan pelukannya…

Love is BEAUTIFUL … so is life!!

No comments: