nuffnang

Sunday, September 27, 2009

... diari untuk dia ... hari ke terakhir ...

Handphone ku berbunyi ketika kau sedang lena tidur .. aku angkat hp ku dan tertera namanya … jam pada hpku pula menunjukkan pukul 4 am . Sebenarnya , aku Cuma menjangkakan message dari dia awal pagi , tidak panggilan telefon seawal itu.

Adik Lina telah memberitahu bahawa Dylan akan kembali dengan bas pukul 4 pagi. Dan dia akn berada di rumah pagi itu. Untuk satu jam berikutnya .. dunia ini adalah milik ku .. dia bercerita , aku bercerita .. tapi tetap ku rasakan suaranya begitu sayu sekali .. tidak serian biasa .. tapi aku telah berjanji tidak mahu menambah beban di kepalanya dengansoalan remeh .. biarlah .. satu hari nanti , bila dia sudah bersedia .. aku pasti dia kan meluahkannya … buat masa ini , aku cuma perlu mengotakan janji ku ..

“ Dan , aku busy ,, sekejap,k? “ katanya .. setelah kami berbalas message.. aku terus menanti dan menanti sehingga ku setalah adik Lina memberitahuku , kakak dah check in .. ku hantarkan message padanya ..
Balasan message tadi ku terima pada pukul 7.25 pm … dia sangka ku marah padanya ..
Percayalah .. tak terlintas aku untuk memarahinya kerana aku tahu dia mempunyai alasan untuk berbuat begitu . Cuma terkilan rasa hati ku kerana aku dibiarnya menunggu ..

.. ada masanya , berterus terang boleh menyakiti hati atau melukai perasaan seseorang tapi itu perlu untuk mengekalkan kepercayaan dalam perhubungan .

Malamnya.. sungguh aku merinduinya kerana hari ini aku telah berharap dapat berbual dengannya .. tapi dia keletihan .. penat .. berat rasa hatiku tapi aku harus membiarkan dirinya berehat seawal mungkin . Ku hubungi dia untuk mengucapkan selamat malam tapi suaranya tetap sayu .. tak bermaya … keletihan mungkin …

Adik Lina yang menemani aku .. petang dan malam … terimakasih kerana memperkenalkan adikmu kepada ku …

Selamat Malam .. Sayang …..

As I lay my self to sleep.. I pray the lord my soul to keep ..
If I die before I wake … I pray the lord my soul to take ..
AMEN …

No comments: